Päls päls päls!

Imorgon lämnar vi Halmstad och drar hem till Göteborg. Innan dess måste vi städa. Katterna hårar nåt enormt och det är hårtussar överallt här i Alexanders mammas lägenhet. De har verkligen en förmåga att vara överallt. Det är hårtussar på blommorna, på gardinerna, sängbotten, på köksbänken, dukarna, bordet och på mattorna ligger ett tjockt lager päls. Pust!

Det här med fällandet var inget jag tänkte på innan jag skaffade två långhårskatter... Men men. :P Det goda väger upp det negativa.

På söndag drar vi som sagt hem och redan på måndag drar vi iväg på nya äventyr igen. Då blir det Stockholm i ca en vecka. Katterna får vara hemma. Alex mamma och pappa ska turas om att passa de små lurvtussarna!

Hade hoppats att det skulle vara strandväder idag.. Men icke! Molnigt... Inget regn iallafall.. Får se om det blir marinfestivalen ikväll.

Halmstad dag 10

Idag har det varit det sämsta vädret sen vi kom hit. Storm och regn. Vi tog bilen till Torekov (ligger förbi Båstad) och åt en fantastisk lunch. Varmrökt lax, rökt makrill, rökta räkor och rökta musslor med en fantastisk potatissallad till. Efteråt blev det äppelmarängtårta på café killeröd igen. Hihi. Nu ikväll var vi inte hungriga, så det fick bli kokt kronärtskocka och majskolvar till "middag".

Tylösand

Min mumsiga lunch!
Prisvärt!
Endast 99:-

Här måste ni alltså äta om ni är i Torekov/Båstad!

och café killeröd utanför Båstad måste ni också besöka!

Halmstad dag 9

Idag kom Alex pappa hit till Halmstad och hälsade på. Tyvärr var vädret urkasst så det blev inget sol + bad. Vi styrde ändå ned mot Tylösand för lunch. Vi hamnade bakom Per Gessle och hans ferrari dino på vägen dit. Det var lite roligt. :) Lunchen intogs på Tylösands grekiska restaurang. Efteråt blev det glass på Möllegård som vanligt. Vi drog in till själva stan och kollade lite på "Marinfestivalen" som började idag. Många fina skepp och en del aktiviteter. Eftersom vädret var så kasst var det knappt någon som satt på de uppradade "öltältsbänkarna". Förhoppningsvis blir det bättre väder imorgon och/eller på lördag så vi kan dra dit igen. Mustasch ska spela på lördag. Kan vara nice att se.

Per Gessles rygg och hans dyra ferrari

ett öde Tylösand

Bifteki

Jag tog cookiesmak

Marinfestival

Stefan Holmström lagade nåt..

Aslan chillar

Det blev lax från Lyngalax idag igen, den godaste laxen jag ätit!!

Halmstad dag 8

Idag blev det stranden i vanlig ordning. Idag var nog den varmaste dagen hittills! Phu! Man var tvungen att bada nästan hela tiden. Jag har fått en jäkla snygg solbränna nu iallafall. :)

När vi solat klart drog vi till Steninge restaurang och åt. Det var helt fantastiskt gott. Jag tog en pasta med kräftstjärtar och räkor. Det var fullbokat på restaurangen men vi hade tur och fick det sista lediga bordet. Som efterrätt blev det Italiensk glass (Riccardos, Möllegård), där träffade jag ett lamm som blev helt tokig i mig. Haha. Han välte mig (så jag ramlade) och hoppade på mig så jag tappade kjolen(!). Sen följde den efter oss när vi skulle dra. :P

Strandlektyr. Påminn mig om att jag aldrig mer ska köpa Vecko Revyn...

Denna båt kom fräsandes i full fart

Min fantastiska mat

Min mumsiga glass. Jag tog nougat. GOTT!

Klappar får

Får en blöt puss

Blir hoppad på

Såja såja

Nu får det räcka lilla fåret

Halmstad dag 7

Idag har vi legat på stranden. Solat och badat. Framåt eftermiddagen (typ kl 15) drog vi till hotell Tylösand på afterbeach. På stranden på väg dit mötte vi Arne Hegerfors. Han såg gammal ut. hehe. :)

Ett coverband spelade låtar och man drack och åt grillade hamburgare. Vi var där ca 3 timmar. Det var en jättemysig stämning. Folk festade verkligen loss. :) Plötsligt dök Henrik Schyffert upp på balkongen uppe vid spat. Han såg väldigt nonchalant ut. Jag tror inte att så många lade märke till honom. Fick några roliga bilder tagna.

När afterbeachen var slut drog vi tillbaka till lägenheten och gjorde oss i ordning. Sedan drog vi in till stan och åt på en av de populära uteserveringarna på lilla torg. Det var mycket folk överallt. Drog vidare till en pub och sen blev vi så himla trötta båda två att vi åkte tillbaka till lägenheten och tittade på det nya avsnittet av top gear. Nu är det sängen som gäller och förhoppningsvis är det lika fint väder imorgon så vi kan ligga på stranden. :)

Och så ett filmklipp när de kör "tarzan boy":

Henke står och hänger i en oootroligt snygg badrock! ;) hehe

Schteeekarn!

Toast med rökt lax och spenat. Jättegott!

Halmstad dag 6

Idag var det fint väder, tack och lov! Vi tillbringade hela dagen på stranden i tylösand. Solade och badade, åt korv och drack cider. Det var riktigt härliga vågor emellanåt som man hoppade i. :)

När vi fått nog av stranden stack vi och köpte jordgubbar i gårdsbutiken, sen hem, fixade mat och drog iväg ned till havet och grillade hjort- och vildsvingrillspetten vi köpte häromdagen i "hjortbutiken". Det var jättegott!!

Korv & cider på stranden

mumsiga grillspett!

bäääh!!

..och så jordgubbar med grädde! mums!

Naturdiet shake

Här är min nya favorit! Jag testade den för första gången häromdagen. Naturdiet shake choklad, färdigblandad. Den smakar som "pucko", typ. Jättegod!!! Den är godast välkyld, men passar utmärkt att ha med på stranden som snack/lunch. Kanske nedpackad i en kylväska? :)

mitt tips!

(Och NEJ, jag får INTE betalt för detta inlägget!)

Halmstad dag 5

Blää vad tråkigt det är i Halmstad en söndag med dåligt väder. Knappt några affärer är öppna, det är i princip folktomt på stan och känns väldigt gammaldags... Vi åkte till Eurostop och gick lite i affärer, men det är så litet så det gick snabbt.. Sen drog vi in till stan för att hitta ett ställe vi kunde luncha på.. Det var inga roliga ställen öppna... Vi gav upp. Åkte tillbaka till lägenheten och stekte några fetaostkorvar från gudagott och jag slängde ihop en pastasallad med fetaost... Sen däckade vi och sov i en och en halv timma... Så det har inte varit någon rolig dag direkt! Hade det varit varmt och sol hade man åtminstonne kunnat ligga på stranden.

Det enda roliga som skett idag är att vi hämtat ut våra biljetter till en föreställning med Peter Apelgren och Anna Mannheimer som vi ska gå på i DECEMBER! "Gift - ett livsfarligt ämne". Det ska bli kanonkul. Jag älskar dem. De har sådan underbar humor.

Ja just det ja, vi hade bokat bord på SALT i tylösand ikväll... Men oturligt nog glömde vi av det! Nåja, får bli en annan kväll istället. Det hade nog inte varit så roligt att äta där i det här kassa vädret iallafall. SOL ska det vara!

Höganäs, Mölle, Ängelholm, Båstad

Idag har vi varit på äventyr igen. Hehe. Vi gör en massa saker varje dag så man är helt slut på kvällen. Vi är iallafall tillbaka i Halmstad nu efter ännu en fartfylld dag.

förmiddagsfika i Höganäs

ett självklart besök när man ändå var där!

Här inne blev det lite shopping!

Sen drog vi vidare till Mölle.
Där var det "sillfestival"
(Emma & "Zäta" gifter sig dessutom i Mölle i helgen)

Mölle är en riktig idyll!

Det fanns öl-och silltält
Jag tog en "Möllemacka".
Jättegod "gegga" på lax, kräftstjärtar och räkor.

Här skedde väl antagligen bröllopsfesten

Utsikt över Mölle

Sen åkte vi förbi Ängelholm och var självklart tvugna att åka förbi Koenigsegg

Sen stack vi vidare till Båstad och café Killeröd.
Deras berömda äpplemarängtårta får man bara inte missa!
SÅ GOD!

Söta kossor!

Dagens fynd!

Helsingborg och Helsingör

Imorse tog vi bilen och drog ned till Helsingborg. Checkade in på scandic och tog färjan över till Helsingör. Där shoppade vi dryck (öl & cider), lunchade (jättegott!) och åt glass.

Sen åkte vi tillbaka till Sverige och hotellet. På kvällen tog vi oss ned till "norra hamnen". Det var en fantastisk strandpromenad och det kändes nästan som man var utomlands. Väldigt exotiskt. Vi promenerade till pålsjö krog och åt där. Jag hade nämligen läst i Maria Montazamis blogg att de varit där och ätit när hon var här i Sverige. Det såg så fint ut att jag blev nyfiken. Tyvärr var det inte så bra som jag hade hoppats... Maten var väl okej, inte direkt någon "wow-upplevelse".. Utsikten var dock fantastisk.

Såå god cider som inte finns i Sverige

Min lunch

Det är fint i Helsingör

Här MÅSTE man köpa glass om man är i Helsingör!

gott gott!

hejdå Danmark!

utsikt från Pålsjö krog

förrätt

huvudrätt

efterrätt

vackert!

Det var lysdioder i marken. Jättehäftigt!

fantastisk strandpromenad i Helsingborg!

vääldigt många fina båtar i norra hamnen..

kvällen avslutades på Bishops arms, så att sambon fick sin amerikanska öl

Halmstad dag 4

Idag kom mamma och pappa hit, samt syrrans dotter. Vi lunchade nere på en grekisk restaurang i tylösand. När de hade åkt hem drog vi vidare till en gårdsbutik och köpte jordgubbar och färskpotatis, sen åkte vi till Lyngalax, en butik där de röker lax och efter det till en gårdsbutik där de sålde olika hjortprodukter. Vi fick till och med se livslevande hjortar i en hage bredvid gården. Jättevackra var de. När vi handlat klart blev det vackert väder och då drog vi såklart ned till stranden. :) Växlande väder hela dagen, men vi klarade oss utan regn.

Min lunch.
Fläskfilégrillspett och tzatziki.

Molningt tylösand

Här stannade vi och köpte potatis och jordgubbar

Jättefint

Vägen till "hjortstället"

Här köpte vi hjortgrillspett och hjortkorv

hjorthorn

tittut!

underbar miljö

Jag badar

Middag
Den goda varmrökta laxen vi köpte idag!
Såååå goottt!!!

Halmstad dag 3

Idag har det varit lite lurigt väder. Molnigt, disigt och sol. Vi började dagen inne i stan. Köpte gott kött på "gudagott", lunchade och sedan hamnade vi på stranden igen. Badade och solade lite. När det blev föör molnigt drog vi till Möllegård igen och köpte glass. Mums! Efter det åkte vi tillbaka till lägenheten och jag fixade mat. Efter maten tog vi bilen och drog till havet.

snygging-Aslan!

Findus gillar att sova i transportburen

Söta hästar

"gudagott" Där kan man köpa goda färsbiffar, kött, korvar m.m.

Åt en toast på stan

göttans!

glass!

fetaostfärsbiffar, färskpotatis, sallad

"Victoria&Danielcider"

träffade på några söta får

nyfikna

solnedgång

Halmstad dag 2

Idag låg vi som sagt på stranden hela dagen. Sen drog vi vidare till Möllegård och åt äkta italiensk glass. Sedan på kvällen drog vi tillbaka till tylösand och åt middag på punch. Efter det blev det brasiliansk drink på ett annat ställe.

Jag åt musslor!

Den korta av Schulmanböderna var där..

Caipirinha med jordgubb

Aj aj aj!

Vi har legat på stranden i Tylösand hela dagen. Badade för första gången i år. Det var jättehärligt! 22 grader i vattnet. Dock räckte inte solskyddsfaktor 6 på en blekfis som moi. Jag brände mig rejält! :P Ikväll blir det utgång och mat på punch nere i Tylösand. Det tar bara 5 minuter dit härifrån med buss. Kanon!

Klicka HÄR för sommarlista på spotify.

kokt kräfta!

Halmstad dag 1

Idag har det inte varit något roligt väder. Mulet fast utan regn! Vi har gått lite i affärer på stan, inne på eurostop samt kollat in tre norska gamla fartyg som legat i hamnen idag. Det var spännande att man fick gå ombord och kika.

Det var något jippo på stora torg där man fick en goodiebag om man köpte aftonbladet + bilagan.

Det man fick extra var: Sofies mode, 2 skavsårsplåster, rabatt på JC, 2 armband, deo, läppsolskyddsstift, läppbalsam och tandkräm.

Glömde packa ned halsband hemma, så detta fick jag idag

2 dvd-filmer, om vi får tråkigt :)

Släktmiddagar och Halmstad

Det var ett tag sen jag skrev. Har haft fullt upp. Igår var vi på födelsedagskalas i Horred. Alltid lika roligt att träffa släkten. Idag var vi hos mamma och pappa på släktlunch. Efter det drog vi, med katterna ned till Halmstad och här är vi nu. Stannar väl en och en halv till två veckor. Vi får se!

bilden jag tog på dagens dessert blev väldigt bra. :)

Katterna tycker att det är roligt att vara på "semester" :)

Liseberg

Idag har jag varit på Liseberg i 10 timmar. Åkt som en galning! Sååååå roooooligt!!! "Kanonen" och "Balder" var bäst. :) Mamma, jag, syrran och hennes två kids hade en heldag. Sen på kvällen när de åkte hem kom Alex och bjöd mig på middag. :) Inte helt fel.

Kycklingsallad

Äppelkaka

Jag vann

Carl Einar Häckner

Hot hot hot!

Tacosallad

cider & chips på vår underbara terass

Glass!

Livet e gött!

Under sextio!

Idag när jag vägde mig blev jag glad (som vanligt hehe). Nu visar vågen under sextio! 59,9 kg!

Jag har gått ned 17 kg sedan januari!

Under de 8 dagar jag kört med naturdiet har jag gått ned ca 2 kg. Jag är inte riktigt säker.

Nosupdate

Kom på alldeles nyss när jag stod och smorde in ansiktet att jag inte visat näsan på ett tag. Så här kommer en glansig bild. Nu är det 1 månad och 1½ vecka sedan jag lade mig under kniven. Det som har hänt sedan jag visade näsan sist är att den har blivit smalare och stygnen innuti har ramlat bort. Känselbortfallet har försvunnit, nästippen känns alltså precis som vanligt. Ingen bortdomning. Hela näsan är fortfarande ganska hård när man tar på den.

I slutet av september ska jag på återbesök hos kirurgen.

Allt känns bra!

Retuschering

Tro inte på allt ni ser i tidningarna.
Britney Spears har minsann också celluliter och flammig hy.

Äkta vs. Retuschering

Liseberg

Ikväll åkte vi till Liseberg helt spontant. Kollade lite på Carl-Einar Häckner och gick runt och spelade på olika hjul. Jag vann! (Men spelade bort ca 150:-) Sen drog vi ned till vattnet och njöt av stillheten. :)

Jag vann :)

En najjsig pärlemorvit lamborghini gallardo

Ferrari, lamborghini diablo och en corvette

Grillaaaaa!

Istället för att köra med en jäkla massa engångsgrillar den här sommaren slog vi till idag och köpte en portabel kolgrill på Rusta för 149:-. Man fick en kylväska på köpet. Prisvärt! Här ska grillas!!

Aslan gillade kartongen. Hihi!

Kungens löjligaste hattar

Hahaha skrattade så jag kiknade när jag hittade denna sida!
Det är någon som photoshoppat bilder på kungen.
Hihi. Texterna till är ju också för roliga! Haha! Check it out!

"varm kung med bröd!"

Fråga om näsoperationen

Läsare:

Kan inte du uppdatera med fler före och efterbilder brevid varandra? Jag tycker det är lite konstigt det här med den där ärrbildningen du fick, det beror väl på också hur skicklig kirurgen är på att skära? Har funderat på Per Windh, men är osäker av den här anledningen. Har ju tex aldrig hört eller sett någon få ärrbilding som opererat sig utomlands. Så det kan ju inte enbart bero på att man har lätt att bilda ärr, utan hur pass skicklig kirurgen är? Tycker kirurgerna här i Sverige kommer undan för lätt och tar inte ansvar när de "shabblar". Bra iallafall att du fick en till operation gratis. Hoppas Du är nöjd nu, att det blev ett lyckat resultat!

-----

Svar:

Jag vill inte lägga upp en massa före-och efterbilder på näsan ännu. Eftersom näsan inte läkt klart än. Det du tror om ärrbildning stämmer inte. Vissa personer är faktiskt ärrbildare. Det har inget att göra med hur pass skicklig kirurgen är osv, det har med ens egna kropp att göra. Den ärrbildning som skapades i min näsa skedde inte vid själva snittet, utan i nästippen, där de tog bort brosk och liknande. Ärrbildningen uppkom månader efter operationen under huden. Man såg det alltså inte med blotta ögat. För att undvika att det blir ärrbildning ska jag undvika att vara ute i direkt solljus med nosen samt tejpa den på nätterna ett tag framöver. Vistas jag ute i solen nu på sommaren har jag solskyddsfaktor 30. Det ingår alltid 2 operationer i priset när man opererar näsan på Art Clinic. Det är en garanti de har. Blir man inte nöjd första gången får man ytterligare en chans.

Kalas i Flyinge

Var som sagt på kalas hos min syster och hennes familj idag. Det bjöds på massa gottis. Det var ca 30 grader ute och min pollenallergi var som värst hittills denna sommar. Inte alls roligt. *snörvel*

Jättegod bål gjord på granatäppeljuice och sockerdricka

Sashas läckra BMW Z4 med kompressor och 19" fälgar

Supermumsig buffé!

Såå himla gott!!
Det var första gången jag åt baconlindade dadlar och definitivt inte den sista. Det var helt otroligt gott.

Jordgubbstårta!

Öl och Ranelid

Vi strosade i Nyhavn och åt glass med "guf"

Klart man måste äta korv i Danmark!

Vi gick en sväng i flummiga Christiania

Besökte Carlsbergs bryggeri/utställning/museum
Där fanns världens största ölsamling. Det var en privatperson som samlat på sig olika öl från en massa olika länder.

Förr i tiden förknippade man inte den symbolen med rasism..

Fanns en häst där också. :)

Tillbaka i Sverige
i Ystad närmare bestämt
Örtöverbakad lax med potatissallad med gräslökssås på bryggeriet

Vi satt i deras mysiga innergård och sambon provade alla deras egenbryggda öl

Äppelkaka

---

Sen strosade vi omkring lite i Ystad och kom fram till en kyrka. Det var en massa människor runt omkring så vi var tvugna att stanna och kika. Det visade sig att det var Björn Ranelid som var där inne och höll något slags föredrag. När han hade pratat klart haffade Alex tag i honom och frågade om han fick ta en bild med mig och honom tillsammans. Hahaha. Så pinsamt. :P Självklart ställde han upp. Han trodde nog att vi var fans. :P

Jag och Björn :)
Gjorde en ful min, därav "suddet"
Kolla in färgskillnaden på oss. HAHAHA!

Kolla in reg. skylten på hans jaguar. Haha.
Rattmuffen var guldfärgad dessutom. :)

----

Nu är vi i Flyinge hos min systers familj och vi ska sova här inatt.
Imorgon är det kalas.

Kött

Restaurangen vi tänkte besöka var abonnerad hela kvällen så vi fick leta upp ett nytt ställe att gå till. Vi hamnade på La Rocca. En fin Italiensk restaurang. Det var så härligt för de som jobbade där var Italienare och man kände nästan som att man var i Italien. :) Vi satt ute på en fin innergård med olivträd. Maten var fantastisk.

Min mat
Kalventrecote med grovsenapsås
Jättegott!!
(Att det lyser så rött på bilden är för att infravärmen var på)

Sen hamnade vi på ett ölhak som sambon kollat upp.
De hade ett otroligt ölutbud.
Örsted ölbar

Hej från Köpenhamn

Nu är vi tillbaka på hotellrummet. Ska göra oss i ordning och sedan dra tillbaka till centrum och äta (eventuellt på Brewpub). Här kommer några bilder från dagen.

Till lunch åt jag varmrökt lax med en god sallad i någon slags honungsdressing och till det en god ostcreme av något slag.

Klart man måste äta wienerbröd i Danmark!

Vi gick lite på ströget idag.

Shoppade lite i en ölbutik såklart.
barleywine.dk

Drack en jättegod ny cider till livemusik på ett torg. Mys!

Såg slutet av matchen mellan Brasilien och Holland.
Bartendern var från Brasilien och blev inte så glad över resultatet! ;)

Köpte en massa roliga cidersorter som vi inte har hemma i Sverige!

Sommersby fläder, Sommersby päron, +46 jordgubb, +46 fläder, Harboe päron, Tempt no 7 fläder och blåbär, Tempt no 2 äpple, Tempt no 9 jordgubb och lime.